JanninaCarolina

30.01.13
Kom hem från jobbet för en stund sedan, har handlat massa mat.
Nu är det slut på att äta ute på lunchen, hemlagat ska det bli i fortsättningen. Så onödiga pengar på äta käka ensam i ett trist personalrum hehe. Lägger hellre de pengarna på wine & dine i goda vänners sällskap.

Har äntligen fått anmäla mig på massa kurser i februari och mars,
kommer att få lära mig det mesta inom optik som tex. vem som passar i vad pga ansiktsform, frisyr, ögonbrynsform. Det mesta om ögat och syn och mycket mer.. får uppdatera er när jag vet själv vad jag snackar om ;) haha.

Trivs väldigt bra, att gå från hotell-och restaurangbranschen efter så många år till ett 10-18 jobb med fast lön och jobb varannan lördag är ett stort FRAMsteg! Kan tillägga att jag också har ledigt varje söndag. Det är helt underbart. Scheman med fasta tider och att kunna planera och ha framförhållning, har inte haft det så organiserat sen skolan. Så det är det bästa. Att jag har fått ett liv utanför jobbet.

Oslo är fortfarande nytt, så jag har massa att upptäcka, göra mig hemma med staden och folket. Det jag saknar mest just nu är att träna.. så det måste jag komma igång med! En gång för alla, nu när tiden finns och rutinerna börjar att komma igång.

Ska laga lite matlådor och slappa ikväll, kanske färga håret också!?

Vi hörs,

xx